Welkom, hoe kunnen wij u verder helpen? Hieronder vindt u de meestgestelde vragen over ons bestelproces. In de navigatie vindt u ook informatie over onze andere processen. Staat uw vraag er niet tussen dan kunt u contact opnemen via ons contactformulier, wij helpen u graag verder.

Veelgestelde vragen

Hoe bestel ik een product bij FICC?

Online shoppen is makkelijk, snel, veilig en uiteraard 24 uur per dag mogelijk! Allereerst kunt u alle producten geheel vrijblijvend bekijken. Als u een product uitgekozen heeft kunt u zich eenmalig registreren, of als nieuwe klant winkelen. U kunt bij een registratie ook uw telefoonnummer aangeven zodat wij u wanneer nodig snel kunnen bereiken.

Als geregistreerde klant heeft u het voordeel dat u sneller kunt bestellen. Alle benodigde gegevens zijn dan al opgeslagen dankzij uw éénmalige registratie. U kunt in uw account zien welke bestellingen u in het verleden heeft geplaatst, wat de status van uw huidige bestelling is en welke producten u op uw verlanglijstje heeft staan. Ook kunt u hier uw afleveradres aanpassen.

Via de volgende link kunt u direct zelf een account aanmaken door alle velden met een * waarheidsgetrouw in te vullen: Account aanmaken

Om uw aanmelding te voltooien klik op “aanmaken”.

Wij nemen de bescherming van uw gegevens zeer serieus. FICC webstore voldoet aan alle geldende privacyregelingen en uw gegevens zullen niet aan derden worden verstrekt. Meer informatie over de verwerking van uw persoonlijke gegevens vindt u in onze privacy statement

Moet ik mij registeren om iets te bestellen?

Nee, u kunt ook zonder account in de FICC online webshop bestellen.

U kunt tussen twee mogelijkheden kiezen:
a) “Ik ben al klant” : bestellen via uw FICC account
b) “Ik ben nieuw hier”: bestellen zonder account-registratie

FICC Webshop voldoet aan alle geldende privacyregelingen en uw gegevens zullen niet aan derden worden verstrekt. Meer informatie over de verwerking van uw persoonlijke gegevens vindt u in onze privacy statement: Privacy statement

Was mijn bestelling succesvol?

Zodra wij de bestelling hebben ontvangen, sturen we u een bestelbevestiging op het opgegeven e-mailadres. Mocht u geen e-mail bevestiging ontvangen, neemt u dan contact op met onze klantenservice via het contact formulier. Wij helpen u dan graag verder. Als de bestelling ons magazijn verlaat ontvangt u van ons per e-mail een verzendbevestiging.

Ik heb geen order- / verzendbevestiging ontvangen, wat nu?

Mocht u geen e-mail ontvangen dan adviseren wij u om eerst uw spam folder te controleren. Mocht u daar ook geen e-mail hebben ontvangen, neemt u dan contact op met onze klantenservice via: info@ficc.nl of via het contactformulier. Wij helpen u dan graag verder. Geef hierbij aub het afleveradres aan dat u heeft ingevuld tijdens uw bestelling.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Mocht u uw bestelling willen annuleren, stuurt u dan aub zo snel mogelijk een e-mail aan: info@ficc.nl. Wij zullen uiteraard proberen aan uw verzoek te voldoen. Graag vragen wij uw begrip voor het feit dat wij uw bestelling niet meer kunnen annuleren nadat deze is overgedragen aan één van onze logistieke partners.

Wat is een account en hoe kan ik dit gebruiken?

In uw account kunt u zien welke gegevens wij van u in ons systeem hebben opgeslagen. Bijvoorbeeld uw afleveradres, welke bestellingen u geplaatst heeft of wat u op uw verlanglijstje heeft staan. De gegevens die horen bij uw persoonlijke profiel, zoals uw afleveradres, kunt u hier ook aanpassen. Om optimaal gebruik te maken van de FICC webshop moet u geregistreerd zijn voor “Mijn Account” en u aanmelden. Bent u nog niet geregistreerd dan kunt u dat hier doen.

Bent u al geregistreerd, dan kunt u eenvoudigweg inloggen met uw e-mailadres en uw wachtwoord. Klik rechtsboven, in de blauwe balk, op het poppetje. Hierna kunt u uw gebruikersnaam en wachtwoord invoeren, vervolgens komt u op uw persoonlijke FICC account. Bent u uw wachtwoord vergeten? Dan kunt u hier ook een nieuw wachtwoord aanvragen.

Wat kan ik doen als mijn maat niet meer beschikbaar is?

Mocht een artikel niet meer in uw gewenste maat beschikbaar zijn, kunt u zich via het contactformulier een backorder aanvragen. Mocht het artikel weer beschikbaar komen, krijgt u daar een email over. Een backorder aanvraag blijft 3 maanden staan.

Waar kan ik informatie vinden over de gehanteerde maten van de diverse artikelen?

Op iedere artikel pagina kunt u de matentabel van FICC vinden. Klik hiervoor op de maattabel tab. In de maattabel kunt u gemakkelijk en snel opzoeken welke maat u van het artikel nodig heeft. Heeft u een andere vraag over een artikel, dan kunt u ons mailen op info@ficc.nl.

Kan ik artikelen ruilen of terugsturen?

Ja, de koop van alle in de FICC webstore bestelde artikelen kunt u binnen 14 dagen, te rekenen vanaf de dag na ontvangst van het artikel, zonder opgave van reden kosteloos herroepen. U kunt het wettelijk herroepingsrecht d.m.v. een schriftelijke verklaring en ook door het terugsturen van de goederen uitoefenen.

Let wel op:

  • Het artikel moet ongedragen, ongewassen en onbeschadigd zijn en worden herverpakt in de originele verpakking.
  • Het label moet nog bevestigd zijn aan het artikel.
  • Het artikel moet uiterlijk 14 dagen na bezorging teruggestuurd zijn.

Vanwege hygiëne kunnen ondergoed, zwemkleding en cosmetica (inclusief luchtjes) niet worden geretourneerd als ze zijn gebruikt of geopend of als de verpakking is beschadigd. Dit heeft geen invloed op je statutaire rechten.

Hoe kan ik artikelen ruilen?

Met onze bijgeleverde retour sticker kunt u gemakkelijk en snel uw artikelen terugsturen. Wilt u een artikel terugsturen, stop deze dan in een stevige verzend verpakking. Stop de retourformulier erbij en plak de retoursticker erop. Nu kunt u uw retourzending afgeven bij een DHL servicepunt, u hoeft dan geen porto te betalen.

Op het retourformulier kunt aangeven waarom u uw bestelling terugstuurt.

Wilt u uw artikel ruilen, geef dan aub op het retourformulier aan welke maat en kleur u graag wilt hebben en wij sturen u dan een nieuw artikel toe.

Het adres waar u uw retourzending aan kunt versturen is:

FICC
Veldkersweg 36
3053 JR Rotterdam
Nederland

Na ontvangst van uw retourzending in ons magazijn ontvangt u binnen een week naar ontvangst een e-mail dat wij u retourzending hebben ontvangen.

Hoe kan retourneren wat ik gekocht heb op een event?

Download een retourformulier en vul hem in. Verpak het artikel in een stevige verzendverpakking en stop het retourformulier erbij. Noteer het onderstaande retour adres op de verpakking.

Retouradres:

FICC
Veldkersweg 36
3053 JR Rotterdam
Nederland

Geeft het pakket af bij u pakketservice.

Na ontvangst van uw retourzending in ons magazijn ontvangt u binnen een week naar ontvangst een e-mail dat wij u retourzending hebben ontvangen.

Hoe weet ik of mijn retourzending is ontvangen?

Op het moment dat wij het door u opgestuurde pakket ontvangen, sturen we u een bevestiging per e-mail. Indien u langer dan 10 werkdagen geleden een pakket hebt geretourneerd, zonder dat u van ons een bevestiging hebt gekregen, neem dan contact op met de via contact formulier.

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten per product bedragen € 4,95 in Nederland.

Behalve bij een bestelling in Nederland over € 100,- zijn de verzendkosten voor onze rekening.

De verzendkosten voor buiten Nederland op aanvraag.

Wat zijn de retourkosten?

De kosten voor het retourneren of ruilen van uw bestelling zijn eenmalig voor onze rekening als u verzendkosten heeft betaald.

Behalve voor de bestellingen buiten Nederland. Dan zijn de kosten voor het ruilen of retourneren van de bestelling voor eigen rekening. Vraag bij u locale bezorgdiensten naar de kosten.

En bij een bestelling boven een bedrag van € 100,- waar geen verzendkosten zijn berekend. In dat geval komen retourkosten voor eigen rekening, tenzij u voor een bedrag van minimaal € 65,- aan producten afneemt.

Betaalmethoden

Hieronder vindt u de onze betaalmethoden. Heeft u een vraag die niet wordt beantwoord door onderstaande informatie, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice, wij helpen u graag verder.

iDEAL

Bij iDEAL wordt u tijdens het betalingsproces omgeleid naar de betaalomgeving van uw bank. U hebt de mogelijkheid om per iDEAL te betalen als u gebruik maakt van internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, SNS Bank, SNS Regio Bank, Van Lanschot Bankiers en Triodos Bank. Bij deze betaalwijze wordt uw betaling direct van uw rekening afgeschreven.

Creditcard

U kunt in de FICC Webshop veilig en snel met creditcard betalen. Wij accepteren Master Card, Visa en American Express. Zodra uw bestelling ons magazijn verlaat ontvangt u een verzendbevestiging en wordt het bedrag van uw creditcard gecrediteerd. Uw creditcardgegevens worden versleuteld via de SSL-methode. Door deze hoge veiligheidsstandaard is het kopen met een creditcard bij FICC veilig. Meer informatie over veiligheid vindt u in onze privacy statement.

Wat is de CVC/CVV code?

De Card Validation Code (CVC of soms ook wel CVV en CID genoemd) is een extra driecijferige beveiligingscode die op de achterkant van de kaart gedrukt is (zonder reliëf). Deze code is een extra beveiliging om zeker te stellen dat u in bezit bent van de kaart op het moment van bestellen. Bij Amex is dit een viercijferige code en staat deze op de voorkant van de kaart vermeld.

PayPal

Indien u kiest om met PayPal te betalen, wordt u tijdens het afrekenen direct doorgestuurd naar de PayPal website. Als u nieuw bent bij PayPal kunt u zich als gast aanmelden of een PayPal rekening openen en de betaling bevestigen. Indien u al een PayPal account heeft, kunt u inloggen met uw gebruikersnaam en de betaling bevestigen.

Sofort

SOFORT behoort tot de online direct-overschrijvingsmethodes. Het werkt op basis van het beproefde Internetbankieren. Het voordeel is echter: u hoeft zich niet te registreren of een virtueel account, een zogenaamde e-wallet, aan te maken. Bij SOFORT gaat het om directe overschrijvingen. Hiervoor selecteert u bij het online winkelen simpelweg SOFORT als betalingsmogelijkheid. U wordt vervolgens automatisch naar het beveiligde betalingsformulier geleid. De overschrijvingsgegevens worden automatisch overgenomen, zodat u slechts uw bank hoeft te selecteren en uw vertrouwde gegevens voor Internetbankieren hoeft in te voeren. Vervolgens geeft u de overschrijving met een bevestigingscode vrij. De gegevens worden gecodeerd aan uw rekening voor Internetbankieren overgedragen. Uw webshop ontvangt een bevestiging in real-time dat u de overschrijving bij uw Internetbankieren in opdracht hebt gegeven en kan de bestelling direct verwerken. Hierdoor kan de webshop uw artikelen snel leveren.

Algemene voorwaarden Algemene voorwaarden giveaway Algemene voorwaarden cadeaukaart Privacy

Contactformulier

Als u vraag niet tussen de veelgestelde vragen staan. Stuur ons dan een bericht.